poniedziałek, 4 grudnia 2017

Okładki "Emily Climbs"

   Zapraszam do lektury uaktualnionego postu, w którym zebrałam okładki do wszystkich polskich wydań twórczości L. M. Montgomery:









Cała seria o Emilce miała oprawę niemal identyczną z pierwszymi oryginalnymi wydaniami. Do tytułu nadanego przez Marię Rafałowicz-Radwanową, "Emilka dojrzewa", w swoim przekładzie nawiązuje Agnieszka Ciepłowska. Ewa Horodyska wybrała jako tytuł: "Emila szuka swojej gwiazdy", zaś Bogumiła Kaniewska: "Emilka dorasta".







3 komentarze:

  1. Czytałem pierwsze powojenne wydanie tej powieści KAW-u, z dziwną (ezoteryczną?) okładką. Duży urok ma dla mnie okładka wydania Prószyńskiego...

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie ta okładka KAW-u nieco mnie przeraża...

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja mam książkę ''Emilka szuka swojej gwiazdy'' wyd. Nasza Księgarnia i ta okładka najbardziej mi się podoba. Jezioro w blasku księżyca a na jego tle Emilka, pamiętam jak dostałam od mamy tę książkę od razu zakochałam się w okładce a po przeczytaniu w książce.

    OdpowiedzUsuń