wtorek, 4 grudnia 2018

Zupełnie wyjątkowe wydanie

   W sprzedaży jest nowe wydanie Ani z Zielonego Wzgórza. Według mnie, redaktorzy wzięli sobie do serca przygotowanie powieści w nowej odsłonie i sądzę, że zrobili to ze zrozumieniem jej pozycji w polskim czytelnictwie. Wydanie to już zdobyło moje uznanie. A oto, jak się prezentuje:




Wolumin jest całkiem pokaźny - liczy 415 stron. Nie posiada spisu rozdziałów.




Książka ma obwolutę, pod którą kryje się twarda oprawa z fakturą tkaniny i taką samą ilustracją.







Krótka notka biograficzna.




O! I to mi się podoba :).





A to jeszcze bardziej - przekład naszej R. Bernsteinowej. Oczywiście w wersji, jaką znamy z redakcji Połtorzyckiej i Zielińskiego. Pobieżnie tylko przejrzałam - zachowano właściwie w całości rozwiązania i decyzje translatorskie Bernsteinowej, włącznie z ostatnim zdaniem. Zdecydowano się jednak na drobne uwspółcześnienia - np. "chudobę" Ani, czyli zawartość jej torby podróżnej, do której powrócił Zieliński, zastąpiono "dobytkiem". 




Ornamenty zdobiące każdy tytuł.




I moje kolejne uznanie - motto, które wybrała Maud (w tłumaczeniu zespołu redakcyjnego).




I tu - novum wśród polskich edycji.
 Wydanie zawiera ilustracje z oryginalnego pierwszego wydania,
których autorami byli M. A. Claus i W. A. J. Claus.




A to dobra wiadomość dla nas - będą kolejne "Anie". Oby tak dopracowane jak ten pierwszy tom.




7 komentarzy:

  1. Zrobiłam właśnie zakup :) dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To na pewno będzie ciekawy egzemplarz w montgomeriańskiej biblioteczce 🙂

      Usuń
  2. Nie wiem czemu jest zamiast "wydawnictwo Nowa Baśń" wpisane wszędzie Zysk i S-ka i stron 350, a nie powyżej 400. Pewnie błąd powielany ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to ciekawe... Takie adnotacje pojawiaja się na stronach księgarni z ofertą?

      Usuń
    2. Tak, na stronach księgarń, aż szukałam wydawnictwa.

      Usuń
    3. Właśnie! Także widziałam tę zmianę wydawnictwa i zwątpiłam czy na pewno zakupię odpowiednie wydanie...

      Usuń
    4. To wydawnictwo Nowa Baśń - z tym Zysk to pomyłka ;)

      Usuń