poniedziałek, 29 marca 2021

Dwie nowe "Anie"

    Pojawiają się nowe wydania Ani z Zielonego Wzgórza. Jedno z nich jest jeszcze w zapowiedzi - będzie dostępne w sprzedaży w maju. Jest to wydanie przygotowywane przez Świat Książki, w przekładzie Ewy Łozińskiej-Małkiewicz i Katarzyny Małkiewicz. 



(źródło: wydawnictwoswiatksiazki.pl)




   Drugie z wydań jest już dostępne w sprzedaży. Przygotowało je wydawnictwo Wilga. Co ciekawe, jest to nowy przekład autorstwa Marii Borzobohatej-Sawickiej. 



(źródło: empik.com)


7 komentarzy:

  1. Na wydanie Świata książki się nie skuszę, mam stare wydanie z tłumaczeniem Łozinskiej z ilustracjami Chmielewskiej,chyba tam jeszcze pod panieńskim nazwiskiem Mazur. Przepiękne wydanie.

    Dwa, mam inne książki z tej serii ekskluzywnej ŚK i w ostatnio czytanych Wichrowych wzgórzach wyłapałam 3 literówki na 150 stronach, jeszcze nie skończyłam czytać. Dla mnie oprócz ładnej okładki, redakcja i korekta powinny stać na najwyższym poziomie, zwłaszcza za cenę jaką mają te wydania. Ale dla przeciwwagi w Dumie i uprzedzeniu z tej serii nie zauważyłam literówek ;).

    Natomiast ciekawa jestem nowego tłumaczenia z Wilgii, czy kolejne tomy też będą jednej tłumaczki itd. Oprawa jest w moim guście, więc kusi :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już mam wydanie z Wilgi. Na końcu książki znajduje się zapowiedź kolejnych - ostatnie tomy mają się ukazać w 2023 roku. Przy tłumaczeniach "Ani z Zielonego Wzgórza zwracam uwagę na ostatnie zdanie wypowiadane przez Anię. I tutaj podoba mi się rozwiązanie - tłumaczka zamieściła tłumaczenie Jana Kasprowicza: "Ślą łaskę niebiosy, jest dobrze na ziemi". Są przypisy literackie i biblijne. Tekst ma czterech korektorów. To wszystko dobrze wróży ;)

      Usuń
    2. Świetnie, dziękuję.

      Skuszę się na to wydanie.

      Usuń
  2. I doczytałam na Facebooku ŚK, że będą kolejne tomy Ani z tym wydaniu.

    Swoją drogą Olesiejuk nie wydaje kolejnych części w tłumaczeniu Łozińskiej/Małkiewicz? Utknęło na którymś tomie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie leci na kanalie ABC kanadyjski miniserial o Ani (ten z Ellą Ballentine) - a jutro trzecia część. Ale dlaczego dopiero 22?

    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow! Godzina faktycznie zadziwiająca... Może to powtórka?

      Usuń
  4. Nie znam tego kanału. Przypadkiem trafiłam na tytuł w wyszukiwarce programów telewizyjnych i bardzo się ucieszyłam bo to jedna z najnowszych (obok tej z Netfixa) ekranizacji. Ciekawa jestem czy ktoś oglądał jakie odniósł wrażenia.

    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń