piątek, 8 czerwca 2018

Seria, która pozostała planem

   Z pewnością doskonale znacie (z księgarskich półek i moich postów okładkowych) wydania czterech pierwszych tomów z cyklu o Ani Shirley, które ukazały się w Wydawnictwie Algo.



(źródło: yoyo-design.com)


   Z zapowiedzi znajdujących się na stronach internetowych wielu księgarni wynikało, że Algo planuje wydać całą serię - udostępniono grafiki okładek kolejnych tomów. W swoim katalogu bibliograficznym wpisałam nawet z rozpędu pozostałe zaplanowane pozycje. Po jakimś czasie musiałam jednak je wykreślić, bowiem  książki ostatecznie nie ukazały się. 



(źródło: yoyo-design.com)


   Autorką tych projektów jest Pani Matylda Mazur-Wasylkowska, na której stronę internetową ostatnio trafiłam (poszukując informacji podczas przygotowywania jednego z postów) i z którą nawiązałam przemiły kontakt. Pani Matylda ma w swoim portfolio jeszcze jeden projekt dotyczący cyklu o Ani - serię pocket book:









(źródło: yoyo-design.com)


Niestety, nie ukazała się żadna z książek opatrzona tymi okładkami. Z pewnością wyróżniałyby się one wśród innych, które ujrzały światło dzienne, a które w wielu przypadkach cechuje pewna... pstrokacizna... Projekt do okładek, które pozostały planem, jest jednak dla "montgomerian" niezwykłym bibliograficznym smaczkiem, prawda?..





   Bardzo serdecznie dziękuję Pani Matyldzie Mazur-Wasylkowskiej za pełną sympatii korespondencję oraz zgodę na zamieszczenie w tym poście Jej projektów, zaś Czytelników odsyłam na yoyo-design.com, gdzie zamieszczone są pozostałe prace Autorki.



2 komentarze:

  1. Podobają mi się okładki do pocket book. Szkoda, że nie udało się ich wydać... Tak samo ucichł temat w wydawnictwie "Skrzat". Liczyłam, że pojawią się dalsze losy Ani w tłumaczeniu Pawła Beręsewicza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ładnie prezentowałaby się ta seria na montgomeriańskej półce :).

      Ja również liczyłam na kontynuację w "Skrzacie". "Anie" z tego wydawnictwa, zarówno pod względem przekładu jak i oprawy, są wyjątkowe.

      Usuń