poniedziałek, 30 listopada 2020

Zdjęcie z przeszłości

          Niniejszy post dedykowany jest samej Maud - dziś świętujemy jej urodziny...

    Przeglądając ostatnio (po bardzo długiej przerwie) zasoby bibliotek cyfrowych, w pewnym momencie uznałam, że już chyba przekopałam 99% materiałów przedwojennych i nic nowego nie znajdę... Wszystkie rekordy wyświetlały znane mi już materiały. A jednak... nie! Udało się wyłuskać coś nowego. Na początku 1933 roku redakcja Nowego Czasu postanowiła urządzić konkurs dla czytelników z nagrodami w postaci książek i zestawu porcelany. Czytelnicy domagali się listy tytułów i oczywiście taka lista pojawiła się... razem ze zdjęciem obiecanego stosu książek. Wśród nagród znalazła się powieść L. M. Montgomery - Ania z Wyspy. Owe słynne wydanie z "kryminalną przeszłością". 










Czy widzicie okładkę Ani z Wyspy? Dla ułatwienia, zamieszczam ją poniżej:




Przy okazji przypominam posty związane z niezwykłą historią tego tłumaczenia Anne of the Island - nie tylko w powyższym wydaniu...:






2 komentarze:

  1. Widzę ją w samym środku górnego rzędu...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! :). Bardzo spodobało mi się to znalezisko. Kiedyś pisałam o podobnym - ze zdjęciem witryny w księgarni Arctów, na której ustawiono "Anię z Zielonego Wzgórza".

      Usuń