wtorek, 30 sierpnia 2016

„Burza w szkolnej szklance wody” śpiewająco

"Nie pójdę do szkoły"
(Maciej Wojtyszko)
 
Duma zraniona,
Kto taki ból pokona?
Przykrość ogromna
I mam być cicha i skromna?
 
Padło wyzwisko,
A mnie nie wolno pisnąć?
Fałsz oskarżenia,
A mnie się nie docenia?
 
Wszyscy broili,
A mnie się tylko wini?
Drwina i plotka
To jedno, co mnie spotka!
 
Nie pójdę do szkoły,
Choćby mnie łamali kołem!
Nie pójdę do szkoły,
Choćby mnie ciągnęli wołem!
 
Choć na torturach by mi przypalali piegi,
Choćby igłami przeszywali drobnym ściegiem,
Choćby żelazem rozpalonym bili w pięty,
Choćby mnie prosił jakiś prorok albo święty,
Choćby widelcem wywiercili w brzuchu dziurę,
Choć sam Mateusz by mi zrobił awanturę.
Choć między żmije by wrzucili mnie -
Postanowiłam,
Postanowiłam,
Postanowiłam, że do szkoły -
Nigdy nie!
 
 
 
  • http://www.e-teatr.pl - program teatralny z tekstami piosenek i nagrodzonymi pracami plastycznymi

1 komentarz:

  1. Agnieszko, na moim blogu opublikowałam "polecenie" Twojego. :) Zależy mi na tym, abyś przeczytała, bo jakby coś ci nie pasowało, mogę zamienić. wswiecieanishirley.blogsport.com
    Z góry dzięki :)
    Ula Łucja

    OdpowiedzUsuń