czwartek, 9 lutego 2017

Poradź sobie z książką TAG

   Zgodnie z nominacją Uli z blogu Zielone Wzgórza, przygotowałam na dzisiaj tag Poradź sobie z książką. Było to dla mnie nowe wyzwanie, początkowo trudne, ale zabawę miałam przednią! :) Wybrałam, jakże by inaczej, książki z moich montgomeriańskich półek. Może więc powinnam zmienić hasło na: Poradź sobie z Maud ;)





  W odpowiedziach na pytania nie brakuje mrugnięć okiem, ironii, a czasami absurdu, zaś jedna z nich raczej nie należy do mnie... ;)



Dorosłe życie Emilki



Pytanie: Jak zmienić żarówkę?

Bezokolicznik: usnąć

„Żarówkę? Nie mam pojęcia, jak zmienia się żarówkę, Emilio! Co ci przychodzi do głowy! Póki żyję, w tym domu nie będzie żarówek i nikt nie będzie ich zmieniał. Zanim uśniesz, Emilio, dokładnie zgaś świecę!”




Emilka z Księżycowego Nowiu



Pytanie: Jak upiec ciasto?

Bezokolicznik: przyłapać

Trzymać się ściśle receptury, nie dać się przyłapać na bujaniu w obłokach podczas mieszania składników, aby nie okazało się potem, że zamiast aromatu, do ciasta trafiły krople anodynowe, a zamiast proszku do pieczenia – proszek do zębów.




Emilka szuka swojej gwiazdy



Pytanie: Jak napompować koło w rowerze?

Bezokolicznik: ulec

Najlepiej zrobić to, zanim opona ulegnie całkowitemu odkształceniu – czytaj: zanim zrobi się „flak”.  I tyle mojej wiedzy. Radzę poprosić o pomoc Barney’a Snaitha – co prawda zna się na starych, rozklekotanych samochodach, bo ciągle jakoś swoim jeździ, ale z oponą roweru też z pewnością sobie poradzi.




Wakacje na starej farmie



Pytanie: Jak dostać piątkę z testu?

Bezokolicznik: być

Trzeba mieć to szczęście i być pilnym uczniem nauczyciela pokroju panny Stacy lub pana Carpentera. Albo też mieć rywala w nauce pokroju Gilberta, który by był siłą napędową dla naszej własnej pilności w nauce.





Złoty gościniec



Pytanie: Jak szybko posprzątać pokój?

Bezokolicznik: zdobyć

Możliwości są dwie: zrobić to albo jak Valancy – czyli zdobyć się na odwagę i wyrzucić wszelkie potpourri jednym machnięciem ręki za okno, albo jak Felicity – czyli z pomocą poradnika dla gospodyń domowych, który z pewnością oferuje setki sposobów na skuteczne i szybkie porządki.




Kilmeny ze Starego Sadu



Pytanie: Jak schudnąć?

Bezokolicznik: podobać

A pani Małgorzata Linde to zapewne by prychnęła na takie pytanie i odpowiedziała, że jej nie podobają się kościste dziewczęta, ot co! Ale już taka na przykład Diana – pulchne, rumiane dziewczę – to się rozumie...




Błękitny Zamek



Pytanie: Jak naprawić zepsutą pralkę?

Bezokolicznik: zobaczyć

Najpierw trzeba zobaczyć, czy pralka działa po włożeniu wtyczki do gniazdka. Jeśli nie – spróbować kupić od Starego Jocka Kelly’ego część zamienną (a może ma jakąś używaną pralkę na tym swoim wozie?) i poprosić sąsiada, żeby ją zainstalował.




W pajęczynie życia



Pytanie: Jak mieć więcej czasu na czytanie?

Bezokolicznik: biegać

To egzystencjonalne pytanie zadaje sobie każdy książkożerca. Pracujemy, uczymy się, biegamy od jednych spraw do drugich, a im więcej przeczytanych książek pomiędzy tym wszystkim, tym dłuższa ich lista w kolejce... Wskazówki są cztery:
-       czytać szybciej ;)
-       czytać wszędzie, gdzie się da
-       pozbyć się pochłaniaczy czasu (np. telewizora – pomaga, sama sprawdziłam)
-       słuchać dobrych rad innych książkożerców co do polecanych książek.



Do wykonania swojego tagu nominuję książkożercę, montgomeriana i blogera w jednej osobie - Michała z Domu Echa/Echo Lodge! Powodzenia, Michale, i dobrej zabawy!



4 komentarze:

  1. Bardzo podoba mi się dobór tytułów w tym zadaniu, Agnieszko - moje ulubione pojedyncze powieści Maud, ukochana dylogia oraz trylogia poświęcona Emilce... Świetne odpowiedzi i cóż, wypada mi przyjąć nominację;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Celowo nie wybrałam "Ań", choć liczba książek pasowałaby do liczby pytań ;)
      Sięgnęłam do półki po moje ulubione powieści Maud.

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń