środa, 9 stycznia 2019

A jednak wcześniej

   Kiedy znajduję tak istotną informację, jaką poniżej opisuję, ogarnia mnie nieopisany zachwyt i mam wrażenie, że odkryłam kolejną kartę :). W poście 106 lat temu pokazałam wycinek z Przeglądu Księgarskiego z listopada 1911 roku, w którym ukazała się zapowiedź Ani z Zielonego Wzgórza sprzedawanej w kolejnym miesiącu w ramach ofert gwiazdkowych. Była to najwcześniejsza wzmianka o książce, na jaką wtedy trafiłam w poszukiwaniach bibliograficznych. Okazuje się, że polscy czytelnicy dostali zapowiedź dużo wcześniej! Ponad rok wcześniej! Oto ona:






  • Ze źródeł Polony

4 komentarze:

  1. Ciekawe, że nazwisko autorki podane jest tutaj bezbłędnie! Tylko ta "Anna..." nie pasuje - nie mam też pewności, czy "Green Gables" nie widnieje tu przypadkiem w formie "... Cables".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ucieszyła mnie poprawność w nazwisku! Może to wskazuje, że podwójne "r" było błędem podczas składania druku, powielanym przez lata? Dla równowagi za to jest ta "Anna" - choć może również nie zamierzona przez autora notki. I właśnie owe "C/Gables" - Polona odczytuje to jako "Cables" :)

      Usuń
    2. Czyli na gwiazdkę czytamy "Annę z Zielonych Kabli":)

      Usuń