niedziela, 27 grudnia 2020

Kolejny skarb

    Tuż przed świętami udało mi się nabyć kolejny wyjątkowy egzemplarz do mojej kolekcji. Jest to pierwsze polskie wydanie Rilli ze Złotego Brzegu. Niestety, egzemplarz nie ma oryginalnej oprawy i brakuje mu strony przedtytułowej z danymi bibliograficznymi. Jednak - miałam już kilka przedwojennych wydań podobnej kondycji i zawsze prędzej czy później udawało mi się zdobyć egzemplarz z oryginalną okładką, więc i tym razem nie tracę nadziei. Jest to ważny dla mnie nabytek, bo niezwykle rzadko spotykany. W zasadzie do tej pory widziałam w sprzedaży tylko raz przedwojenne wydanie Rilli (spóźniłam się wtedy z ofertą kupna dosłownie o kilka minut, co było szczególnie bolesne, bo akurat tamten egzemplarz był pełnowartościowy). O pierwszym polskim wydaniu Rilli ze Złotego Brzegu pisałam już w kilku postach - o dziejach wydawniczych: 

oraz o recenzjach:
Zaś o odkryciu okładki Rilli opowiadałam w poście Oto "Rilla".


   Mój egzemplarz posiada ponadto pieczęcie szkolnej biblioteki z gimnazjum prowadzonego przez siostry zakonne w Jarosławiu, a także... małe dzieło sztuki rysowniczej, zamieszczone na ostatniej stronie ;)







2 komentarze:

  1. Fantastyczna i godna pozazdroszczenia zdobycz! I jaka ciekawa historia oraz miejsce związane są z tym egzemplarzem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie mnie ona ucieszyła. Mam nadzieję, że szybko uda mi się zdobyć pełny egzemplarz.

      Usuń